VISITA A PINDAYA

Foro de los viajeros de El Paso NW que recorrerán la antigua Birmania
Responder
jandrukos

VISITA A PINDAYA

Mensaje por jandrukos »

Mingalabar!! (un birmano me lo ha puesto así en un e-mail así que a pesar de lo que diga la LP versión castellano me creo más al birmano :wink: )

Hace ya varios posts, comenté en el tema de Ruta, que ya que habíamos decidido ir del tirón de Yangón al Lago Inle sin parar en Kalaw, y puesto que Pindaya es una visita casi obligada en la zona (la verdad es que la cueva de los miles de budas y el entorno en sí pintan muy chulos :D ) y que de camino al Lago pasábamos delante del cruce para ir allí (el cruce está en Aungban), iba a investigar a ver si era factible bajarse en Aungang, ir a Pindaya, visitarlo y luego ya ir al Lago, en vez de hacer una excursión de día desde el Lago, que implica "desandar" algo más de 2 horas de camino para luego volver a hacerlas y que se nos fuera todo el día, mi idea era aprovechar que pasábamos delante,optimizar tiempo y ya que empezaríamos tan pronto en Pindaya, estar prácticamente a la hora del almuerzo en el Lago y ya echarle 2 días enteros (la tarde del 4, el 5 todo el día, y el 6 hasta que pilláramos el bus por la tarde)

Con ese fin escribí a los hoteles de Pindaya a ver si me podían dar alguna info extra y evaluar si el plan era factible o no (también porque habría que ver donde dejar las mochilas)

Este fue el email que les envié a los diferentes hoteles de Pindaya:

Hello,

My name is Alejandro and I'm travelling to Myanmar with some friends the next week ☺

I'm writting you, because I would really appreciate your help as "experts" in the area

Me & my group of friends (we are 12 in total) will be heading to Nyaung shwe in a night bus from Yangon on November the 3rd, company name Shwe Mandalar express, departing Yangon at 19h00 on November the 3rd

As one of the days in Inle Lake area we were planning to visit Pindaya and the bus we are catching from Yangon passes just by the Pindaya junction (Aungban), we were thinking about getting off at Aungban, visit Pindaya, and then being at Nyaung shwe in the afternoon

The problem, is that as far as I could find out, there's not much transport from Pindaya to Nyaung shwe or at least Shwenyaung, am I wrong? in that case, do you have timetables?

Apparently,as we would be getting to Aungban quite early, there is public transport from here to Pindaya, can you confirm me that please? do you have timetables for that?

Due to this apparent difficulties, we were thinking about booking transportation for 12 people from Pindaya to Nyaung shwe

Do you have any suggestion to try to make my plan working out? do you have any contact for any tour agency that may do that?

Thanks in advance for any help which will be highly appreciated

Best Regards

Alejandro

Y las respuestas de los diferentes hoteles:

- Global Gracce -

Dear Alejandro lopez,

Good afternoon to you.We would like to explain your enquiry as below ;-
You will be arriving Aungban at around 4am on 4th November.At that time there were not be bus so you need to be book private transport (Taxi).Also Pindaya to Nyaung Shwe as same as need to get private transport (Taxi).
Therefore my suggestion is you should take private transport for your convenience.There will be two types of private transport :-
(1) Toyota Hiace 12 Pax Cost 150,000 Kyats ( Contact:- Mr.Moe Khaing, 09-456442642 )
(2) Mini-Bus 24 Pax Cost 170,000 Kyats ( Contact:- Mr.Myo Tun, 09-261292693 )

They will pick you up at Aungban.And after you all visiting in Pindaya then send you to Nyaung Shwe.So if you want to take my suggestion, please choose either one above mention transport and let me know back as soon as possible.Because we need to confirm taxi owners.

Yours sincerely,
Global Grace Hotel (Pindaya)

- Golden Cave -

Mingalabar
I am sai win htun . I want to suggestion to make your plan because something is so difficult . First , you will be arrived Aungban at early morning around 4 am so that , you should take a taxi . You know , public tansportation are getting start at 8 am , so so.I can arrage to go to Nyaung shwe from pindaya with public transportation but you will be wake up early morning at 5 am because public bus are start 5.30 am from pindaya and also you will be change another transport after you arrived Shwenyaung to Nyaung Shwe. If you want to know about something you can call me 09 250784688 & 09 78832616.
Warmly Welcome
Have a nice day !
Have a nice trip !

- Nuestro hotel -

Dear Sir/Madam,
Good morning. Welcome from Inle Star. We can arrange transportation for your group by sending car from hotel to pindaya. The price is 180,000 Kyats. Please send your confirmation if you need transportation.

Best Regards,
Pyay Nyein, Manager,
Inle Star Hotel
No.49, Canal (Strand) Road, Win Quarter 2, Northern Inle Lake, Nyaung Shwe, Shan State, Myanmar.
ph: +95 (0)81 209745
: +95 (0)81 209173
: +95 9 798486375
: +95 9 36167590
Email: info.inlestar@gmail.com
Website: http://www.inlestarhotel.com

Como podéis ver, de momento la mejor opción es la primera con mucha diferencia, que por 12.500 kyats (9'5€) / persona nos van a buscar al cruce , nos llevan a Pindaya (obviamente nos pueden guardar las mochilas) y luego nos llevan al Lago con los horarios a nuestra medida, creo que aprovecharíamos mucho el tiempo y de hecho he leído que mola llegar muy pronto a Pindaya. La cueva de los 8000 budas abre a las 6h00 así que entre que llegamos a Pindaya y desayunamos, se hace la hora de que abran la cueva, entramos l@s primer@s para que nadie moleste 8) 8) , y cuando ya estemos "cansad@s" de Pindaya (yo le calculo 6 horas) nos vamos para el Lago y llegamos a una buena hora, ¿cómo lo veis?

Creo que va a ser difícil encontrar algo mejor, pero bue, a lo mejor me responden de algún hotel más, si eso os avisaría claro

Con lo que tenemos hasta ahora, sería importante saber:

1) ¿Todo el mundo quiere visitar Pindaya?

2) En caso de que la respuesta a la 1 sea unánime, ¿os parece bien el plan?

Un saludo

Alejandro

jandrukos

Re: VISITA A PINDAYA

Mensaje por jandrukos »

Mingalabar!

Me acaban de responder del Global Grace, la verdad es que estoy cada vez más convencido de que sería una muy buena idea hacer este plan, esta es la respuesta que me han dado a unas preguntas que les planteé:

Dear alejandro lopez,

Good morning to you,as you said as there is enough time to stay and visit Pindaya up to 6 or 7 hours.

1) How long it takes to get from Aungban to Pindaya with this private transport? I read about 1 hour, is that correct?

It is correct that 1 hour.

2) He would be with us the whole day or "just": Aungban -> Pindaya and then Pindaya --> Nyaung Shwe? I'm asking this because I saw the Shwe Oo Ming Pagoda stairs are not right in the city center but some 3 kms away from it...

The driver will be would you all the time until you get Nyaung Shwe.

3) As we would be coming with our backpacks, I assume he could keep our lugagge as we visit Pindaya,right?

Of course he will take care of your luggage all the time when you all are visiting.

4) Are there places to have breakfast in Pindaya so early in the morning as we get there?

In that is you need to have a breakfast at Cherry bus station at Aungban that you get down and our private taxi will pick you up there to Pindaya.

¿Cómo lo veis?

Un saludete

sorayasolbas

Mensaje por sorayasolbas »

Mingalabar!
Qué tal??

A mi me gusta la idea de parar en Pindaya, y estoy de acuerdo con el Coordi que la mejor opcion hasta ahora es el taxi privado, podemos dejar las mochilas y con suerte el taxista Mr.Moe habla un poco inglés y nos explica algo!!

Yo lo veo bien. :lol:
Saludos, nos vemos en dos dias! 8)

moises

Mensaje por moises »

Mingalabar!!
que tal todos,nerviosillos???jeje
La verdad es que no me entero mucho de las respuestas,mi ingles no es bueno :( ,pero me parece bien la idea de ver pindaya si vamos en taxi privado,saludos y ya mañana madrid :lol: :lol: :lol:

Carmen_Malaga

Mensaje por Carmen_Malaga »

Tiene muy muy buena pinta, por mi perfecto!
Hasta dentro de un rato!! :lol:

bea_cuen

Mensaje por bea_cuen »

Pues la verdad es que pilla muy bien haciéndolo así,
por mí ok!

xusa

Mensaje por xusa »

Mingalabar!!
Por mi perfecto también!!!!
Hasta muy pronto